Czy warto inwestować w gadżety reklamowe?
Konkurencja na rynku oraz rosnąca świadomość konsumencka sprawiają, że przedsiębiorcy są zmuszeni do licznych zmian w strategii swojej firmy jeśli chodzi o kontakt z klientem, jak i samej sprzedaży. Najprostsze formy reklamy odchodzą powoli do lamusa, a w ich miejsce pojawiają się inne rodzaje, takie jak marketing internetowy czy gadżety reklamowe.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Freshdrink – napoje na konferencje
Obydwie formy będą najbardziej efektywne tylko wtedy, kiedy nie będą nachalne. W przeciwnym wypadku potencjalny klient może zrazić się do naszej firmy. Efektem tego będzie malejąca sprzedaż towarów lub usług i zredukowane dochody firmy.
Aby uniknąć takiej sytuacji, zespół osób odpowiedzialnych w konkretnym przedsiębiorstwie za reklamowanie firmy oraz bezpośredni kontakt z klientem, powinien mieć świadomość, w jaki sposób zbudować trwałą relację z konsumentem.
Napoje energetyczne oraz inne drobne przedmioty, jako upominek dla klienta
Przedmiot, który będzie pełnił rolę gadżetu firmowego, powinien charakteryzować się prostotą przekazu oraz nieskomplikowaną treścią. W żadnym razie nie może on przybierać formę ulotki czy notki informacyjnej. Najlepiej, aby na takim przedmiocie znajdowały się takie informacje jak nazwa firmy oraz ewentualnie podstawowe dane kontaktowe.
Należy pamiętać, że napoje energetyczne, długopisy, pendrive’y czy breloczki do kluczy, to przedmioty codziennego użytku, z którymi potencjalny konsument będzie obcował na co dzień. Jest to unikalna szansa na stworzenie pewnego rodzaju relacji między przedsiębiorstwem a klientem.
Z drugiej strony gadżety reklamowe wykonane z niskich jakościowo materiałów mogą zirytować jego użytkownika, przez co przeniesie on swoje niezadowolenie na całą firmę. Dlatego warto zadbać, aby te drobne rzeczy, które mają nas reprezentować, były trwałe i praktyczne.
Napoje energetyczne powinny być smaczne, a długopisy metalowe, najlepiej z elegancką skuwką. W ten sposób niskim kosztem można wybudować markę oraz pozytywną opinię wśród klientów.
Jak energy drinki oraz inne gadżety firmowe wpływają na sprzedaż produktu?
Nie ulega wątpliwości, że firmy, które dużą inwestują we wszelkiego rodzaju reklamy oraz szeroko rozumiany marketing, osiągają dużo lepsze zyski od tych, które tego nie robią. Podobnie jest w przypadku gadżetów reklamowych.
Przedsiębiorstwa oferujące konkretny rodzaj produktu, mogą pod koniec okresu rozliczeniowego odnotować większe zyski niż konkurencja, jeśli wcześniej na rynek wypuściły próbki tego produktu lub jakiś przedmiot, który będzie się z nim bezpośrednio kojarzył.
Energy drinki stanowią tutaj najlepszy przykład. Jeśli potencjalny konsument skosztuje darmowej próbki zawierającej 100ml napoju, to jest ogromna szansa na to, że w późniejszym czasie lub od razu zdecyduje się na zakup. Są firmy uruchamiające produkcję takich próbek nawet od małej ilości zamówień: http://www.freshdrink.pl/pl/produkty/energy-drinki,10025.
Świetny gadżet reklamowy stanowi niekiedy część samego produktu. Energy drinki mogą zostać wyprodukowane w takiej butelce, aby po spożyciu napoje można było odczytać napis widoczny dopiero na dnie.
Może być to coś sympatycznego tak, aby wzbudzić jeszcze większą zażyłość między konsumentem a firmą. Przy silnie wybudowanej więzi konsument będzie podświadomie wybierał produkty związane z konkretnym przedsiębiorstwem.
Napoje na konferencje szyte na miarę firmy
Konferencje oraz szkolenia to niepowtarzalna okazja do zareklamowania firmy oraz uzyskania grona klientów. Podczas takich wydarzeń zwykłe banery z logiem firmy mogą nie być wystarczające. Warto również zadbać o to, aby napoje na konferencje przygotowywane były w kubkach, na których widnieje logo na estetycznym tle.
Jeśli słuchaczowi konkretny gatunek kawy lub herbaty przypadnie do gustu, to automatycznie przeniesie on pozytywne odczucia z tym związane na całe przedsiębiorstwo i będzie bardziej skłonny do zakupu produktu czy skorzystania z usługi.
Wcześniej przygotowane napoje na konferencje pozwolą uzyskać dodatkowy efekt, ponieważ jest to jednoznaczny sygnał dla audytorium, że konkretna firma dba o swoich klientów i specjalnie dla nich przygotowała napoje. Design można zlecić firmie zajmującej się profesjonalnie projektowaniem grafiki.