Marzenia o prowadzeniu dochodowego bloga o modzie nie wynikają znikąd – na co dzień widzimy w Internecie i telewizji wiele osób, które regularnie prowadzą blogi modowe i zarabiają na tym ogromne pieniądze, i nic dziwnego, że też chcemy iść w ich ślady.

To nie jest tylko kwestia pieniędzy, ale również spełniania swoich marzeń, a w obecnych czasach, w świecie Internetu, zdjęć cyfrowych i portali społecznościowych mamy wszelkie dostępne środki, by zaistnieć w mediach. Dla osób, które pasjonują się modą, zaistnienie w mediach to klucz do osiągnięcia spektakularnego sukcesu, i jednocześnie najwyższy cel. Kreujemy modę, bawimy się nią właśnie po to, by jak najwięcej osób nas oglądało, podziwiało i naśladowało, a nie ma ku temu lepszego sposobu niż pokazywanie swoich stylizacji w mediach.

Jak wystartować z blogiem?

Aby móc myśleć o sławie, bogactwie i karierze w świecie mody, należy najpierw mieć co zaprezentować. Twórzmy ciekawe stylizacje, fotografujmy je, kreujmy trendy, jakich jeszcze nie było. Następnie wystarczy je opatrzyć stosownym komentarzem, artykułem, opowiedzieć potencjalnym czytelnikom jakąś historię czy przygodę związaną z tą konkretną stylizacją – należy puścić wodze fantazji i stworzyć lekturę, którą nasze potencjalne fanki z chęcią przeczytają do porannej kawy, a może tak będą się z nią utożsamiać, że opublikują ją u siebie? Nawet najlepiej promowany innymi drogami blog nie będzie miał racji bytu, gdy będzie po prostu nudny, nijaki i potencjalne czytelniczki nie znajdą w nim nic, na czym warto by zawiesić oko. Postaraj się – jeśli tworzysz stylizacje z pasją, to musisz podać je fankom w unikalnym, zachęcającym do otworzenia opakowaniu, a wtedy wszystkie fanki będą twoje!

Wybrane sposoby promocji

Podstawowa świętość, którą powinna kierować się każda blogerka modowa, to media społecznościowe. Żadne blog modowy nie wybije się bez kontaktu z Facebookiem, Instagramem, Twitterem, czy Snapchatem. Załóż więc konta na portalach społecznościowych, powiąż swoje blogi modowe z mediami, na przykład pozwalając na publikację postów w popularnych portalach społecznościowych. Zadbaj o to, by witryna, na której jest zamieszczony twój blog była wygodna i łatwo dostępna również w wersji mobilnej – dziś wielu użytkowników Internetu korzysta z niego głównie lub wyłącznie w telefonie albo tablecie.

Jeśli będziesz regularnie wstawiała ciekawe zdjęcia swoich stylizacji, od czasu do czasu wtrącisz przerywnik ze zdjęciami twoich bożonarodzeniowych pierniczków, czy psa na spacerze skoro świt, wówczas będziesz miała prawo twierdzić, że twój blog modowy jest dobrze, systematycznie prowadzony. Czas zadbać o jego promocję w mediach. Udostępnij swój prywatny profl lub funpage na Facebooku do widoku publicznego – jeśli chcesz być znana, musisz przyzwyczaić się, że mogą cię oglądać i czytać wszyscy. Pokazuj na swoim profilu prywatne, zabawne zdjęcia, i wstawiaj zajawki swoich artykułów z bloga, kuszące by na niego zajrzeć i przeczytać. Ani się obejrzysz, a Twój blog będzie świętował okrągłe liczby wyświetleń, a funpage będzie miał coraz więcej obserwatorów.

Profesjonalne wsparcie promocyjne

Jeśli uważasz, że robisz wszystko co w twojej mocy, prowadzisz bloga na najwyższym poziomie, a obserwujących jest wciąż za mało i wciąż nie zarabiasz na swoim blogu, być może warto wesprzeć się pomocą z zewnątrz. Pozycjonowanie zlecone profesjonalnej firmie może być inwestycją w to, aby przedstawiciele poważnych marek modowych, poszukujących blogerów do współpracy dostrzegli ciebie i zaproponowali kontrakt, lokowanie ich produktów na twojej stronie lub wynagrodzenie za zdjęcie w ich spodniach czy samochodzie. Czasem na efekty pozycjonowania trzeba czekać miesiącami, ale jeśli zlecimy to odpowiedniej firmie, to spektakularnych efektów może być pewni.

Możemy posłużyć się też wsparciem agencji PR, bądź agenta gwiazd, choć jest to rozwiązanie zdecydowanie przewyższające budżet początkującej blogerki modowej. Jeśli jednak myślisz bardzo poważnie o tym by prowadzić najlepszy blog modowy w Polsce, uważasz, że jesteś w tym świetna i każdy powinien brać z ciebie przykład, to możesz spróbować wykorzystać wszelkie dostępne środki, by przekształcić swój skromny blog o modzie w doskonale prosperującą firmę, nawiązującą kontakty z największymi producentami świata i zarabiającymi dla ciebie fortunę.

Blogi modowe jako inspiracja

Do prowadzenia bloga zainspirowały cię pewnie osoby znanych blogerek, którym się udało. Jedne z pierwszych blogerek na świecie zaczynały swoją przygodę z mediami społecznościowymi nawet nie do końca zdając sobie sprawę z tego, do czego może je to doprowadzić. Ot, po prostu kochały mode, uwielbiały się nią bawić i tworzyły ciekawe stylizacje, które następnie fotografowały i opisywały na jednym z darmowych szablonów blogów w Internecie. Z biegiem czasy ich hobby stało się tak popularne, że wiele dziewczyn chciało wyglądać, ubierać się i zachowywać tak jak popularne szafiarki, które po prostu bawiły się modą i wrzucały efekty swoich zabaw do Internetu, by pokazywać swoją pasję innym. Z biegiem czasu okazało się, że ich popularność stała się bardzo dochodowa, i że w obecnych czasach można zarabiać po prostu na tym, że jest się aktywnym w mediach społecznościowych!

Wiele dziewczyn prawdopodobnie nie powtórzy mimo najszczerszych chęci sukcesu najsłynniejszych polskich i zagranicznych szafiarek. Wynika to głównie z ich zbyt szablonowego podejścia do mody, którą trzeba się bawić by osiągnąć sukces. Druga sprawa, to zbytnia chęć zrobienia sukcesu, usilne i sztuczne promowanie się w sieci, by zbić na tym majątek. W swoich marzeniach warto zatem pamiętać, że tylko w biznesie i nauce można zrobić karierę szkoląc się, osiągając konkretne cele krótkoterminowe i pokazując się potencjalnym pracodawcom i sponsorom mówiąc “jestem najlepszy, a oto moje osiągnięcia”. W taki sposób robi się karierę w dziedzinach, której efekty są namacalne, przeliczalne i łatwe do ocenienia. Branża modowa jest jednak branżą artystyczną, w której liczy się kreatywność, oryginalność i nieszablonowe podejście do tematu. To również branża subiektywna – choć istnieją pewne ogólne wytyczne co do tego co jest modne, a czego absolutnie nie wypada nosić, to nie każdemu konwencjonalne rozwiązania muszą się podobać, a z kolei te niekonwencjonalne mogą zapoczątkować nowy trend. W swoich marzeniach o blogu należy więc pamiętać o tym, by zawsze być sobą, tworzyć niebanalne rzeczy i nie poddawać się presji robienia tak, jak nakazuje to otoczenie – wtedy jest szansa na sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ