Do niezbędnych elementów wyposażenia biura obok mebli należą również wieszaki. Warto wiedzieć, czym się kierować przy ich wyborze i które będą idealnie w różnych warunkach. Gdyż na to, jaka forma wieszaka jest najlepsza, jednej odpowiedzi nie ma.

Wieszak stojący czy na ścianie – dopasowanie do układu wnętrza

W biurach i miejscach użyteczności publicznej spotkać można bardzo często wieszaki stojące. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że mogą być swobodnie przestawiane w razie potrzeby, a także możliwość dostępu ze wszystkich stron i co za tym idzie – duża pojemność. Jednak wybór idealnego wieszaka do biura musi być podyktowany kształtem i funkcjonalnym podziałem przestrzeni. Wieszak stojący to na pewno optymalne rozwiązanie wtedy, gdy miejsce na okrycia wierzchnie i parasole znajduje się w każdym pokoju. Nie wymaga wiercenia w ścianie ani nic takiego, a umieszczony w kącie wcale nie zajmuje wiele miejsca. Natomiast kiedy przy wejściu do biura można umieścić coś na kształt szatki, z której korzystać mogą wszyscy pracownicy – wówczas inne rozwiązania mogą być lepsze. W wypadku, gdy takie pomieszczenie jest ukryte, np. za zakrętem korytarza czy za drzwiami, wystarczy posłużyć się wieszakami wiszącymi. Natomiast gdy wygospodarowane miejsce jest na widoku, o wiele lepiej będzie wykorzystać szafy. Wówczas unikniemy wizualnego nieporządku.

Wieszaki na ubrania dla interesantów

Jeśli mamy do czynienia z biurem, gdzie często bywają klienci lub interesanci, to należy oczywiście zapewnić im miejsce na okrycia wierzchnie. To szczególnie ważne w przypadku spotkań na wysokim szczeblu, dłuższych rozmów i sytuacji, kiedy gość powinien czuć się swobodnie. Noszenie ze sobą płaszcza i przewieszanie go przez krzesło eleganckie ani wygodne nie jest. Należy więc zapewnić gościom możliwość zdjęcia wierzchnich okryć. Wieszaki na ubrania powinny znajdować się tuż przy wejściu. W małych biurach częstą praktyką jest, że to recepcjonistka czy asystentka przejmuje okrycie gościa i wiesza je często w szafie. Jeżeli jednak jest na niego miejsce, dobrze sprawdzi się wieszak stojący, gdzie można swobodnie zostawić ubranie samemu.

Jak wybrać wieszaki do biura – styl wnętrza

Niemożliwą do pominięcia kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, kiedy wybieramy wieszaki na ubrania, jest ich wygląd i dostosowanie do całości wystroju. Liczy się nie tylko materiał i kolor, ale również kształt. Jeżeli okrycia trzymane są w szafie, to powinna ona po prostu tworzyć spójny zestaw z pozostałymi meblami. Natomiast jeżeli chodzi o widoczne wieszaki, zazwyczaj jest znacznie więcej możliwości wyboru. Przede wszystkim zarówno te ścienne, jak i stojące mogą być wykonane z różnych materiałów: metalu, płyty MDF, litego drewna, tworzyw sztucznych. Występują także w różnych kolorach. Wybierać należy takie, które będą dopełnieniem pozostałych elementów wystroju. We wnętrzach raczej klasycznych znakomicie sprawdzi się drewno w kolorze odpowiadającym meblom, a także wieszak stojący z giętego metalu w odcieniu mosiądzu lub srebra (dopasowany do metalowych wykończeń, czyli klamek i uchwytów). Z kolei nowoczesne, kolorowe i nietuzinkowe biura pozwalają wykorzystać kontrastowe kolory, w tym żywe i intensywne barwy. Tutaj pozwolić sobie można na designerską, eksperymentalną formę wieszaka.

Wieszaki z dodatkowymi funkcjami

W biurze bardzo ważne jest optymalne wykorzystanie przestrzeni. Z jednej strony często trzeba po prostu oszczędzać. Z drugiej – to, żeby wszystko miało swoje miejsce i było pod ręką, to element ergonomii równie ważny, jak wygodne krzesła. I tyczy się również wieszaków na ubrania. Podstawową funkcją, o jakiej warto pomyśleć, jest to, aby wieszak stojący miał miejsce na ustawienie parasoli czy dodatkowe ramiona na nakrycia głowy. To dotyczy w szczególności miejsc, gdzie klienci wchodzą prosto z zewnątrz. Równie dobrze można wybrać także proste wieszaki oraz osobny kosz czy stojak, w którym mogą odciekać parasole. Często gdy wieszaki są umieszczone w pokojach pracowników, to miejsce na parasole wyzna za się osobno. Natomiast wieszaki wiszące można umieścić w zabudowie – dzięki czemu zyskamy półki lub szafki np. na artykuły papiernicze, firmowe środki czystości albo narzędzia, które przydają się sporadycznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ