Wieszaki idealne do biura i domu

Do niezbędnych elementów wyposażenia biura obok mebli należą również wieszaki. Warto wiedzieć, czym się kierować przy ich wyborze i które będą idealnie w różnych warunkach. Gdyż na to, jaka forma wieszaka jest najlepsza, jednej odpowiedzi nie ma.

Wieszak stojący czy na ścianie – dopasowanie do układu wnętrza

W biurach i miejscach użyteczności publicznej spotkać można bardzo często wieszaki stojące. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że mogą być swobodnie przestawiane w razie potrzeby, a także możliwość dostępu ze wszystkich stron i co za tym idzie – duża pojemność. Jednak wybór idealnego wieszaka do biura musi być podyktowany kształtem i funkcjonalnym podziałem przestrzeni. Wieszak stojący to na pewno optymalne rozwiązanie wtedy, gdy miejsce na okrycia wierzchnie i parasole znajduje się w każdym pokoju. Nie wymaga wiercenia w ścianie ani nic takiego, a umieszczony w kącie wcale nie zajmuje wiele miejsca. Natomiast kiedy przy wejściu do biura można umieścić coś na kształt szatki, z której korzystać mogą wszyscy pracownicy – wówczas inne rozwiązania mogą być lepsze. W wypadku, gdy takie pomieszczenie jest ukryte, np. za zakrętem korytarza czy za drzwiami, wystarczy posłużyć się wieszakami wiszącymi. Natomiast gdy wygospodarowane miejsce jest na widoku, o wiele lepiej będzie wykorzystać szafy. Wówczas unikniemy wizualnego nieporządku.

Wieszaki na ubrania dla interesantów

Jeśli mamy do czynienia z biurem, gdzie często bywają klienci lub interesanci, to należy oczywiście zapewnić im miejsce na okrycia wierzchnie. To szczególnie ważne w przypadku spotkań na wysokim szczeblu, dłuższych rozmów i sytuacji, kiedy gość powinien czuć się swobodnie. Noszenie ze sobą płaszcza i przewieszanie go przez krzesło eleganckie ani wygodne nie jest. Należy więc zapewnić gościom możliwość zdjęcia wierzchnich okryć. Wieszaki na ubrania powinny znajdować się tuż przy wejściu. W małych biurach częstą praktyką jest, że to recepcjonistka czy asystentka przejmuje okrycie gościa i wiesza je często w szafie. Jeżeli jednak jest na niego miejsce, dobrze sprawdzi się wieszak stojący, gdzie można swobodnie zostawić ubranie samemu.

Jak wybrać wieszaki do biura – styl wnętrza

Niemożliwą do pominięcia kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, kiedy wybieramy wieszaki na ubrania, jest ich wygląd i dostosowanie do całości wystroju. Liczy się nie tylko materiał i kolor, ale również kształt. Jeżeli okrycia trzymane są w szafie, to powinna ona po prostu tworzyć spójny zestaw z pozostałymi meblami. Natomiast jeżeli chodzi o widoczne wieszaki, zazwyczaj jest znacznie więcej możliwości wyboru. Przede wszystkim zarówno te ścienne, jak i stojące mogą być wykonane z różnych materiałów: metalu, płyty MDF, litego drewna, tworzyw sztucznych. Występują także w różnych kolorach. Wybierać należy takie, które będą dopełnieniem pozostałych elementów wystroju. We wnętrzach raczej klasycznych znakomicie sprawdzi się drewno w kolorze odpowiadającym meblom, a także wieszak stojący z giętego metalu w odcieniu mosiądzu lub srebra (dopasowany do metalowych wykończeń, czyli klamek i uchwytów). Z kolei nowoczesne, kolorowe i nietuzinkowe biura pozwalają wykorzystać kontrastowe kolory, w tym żywe i intensywne barwy. Tutaj pozwolić sobie można na designerską, eksperymentalną formę wieszaka.

Wieszaki z dodatkowymi funkcjami

W biurze bardzo ważne jest optymalne wykorzystanie przestrzeni. Z jednej strony często trzeba po prostu oszczędzać. Z drugiej – to, żeby wszystko miało swoje miejsce i było pod ręką, to element ergonomii równie ważny, jak wygodne krzesła. I tyczy się również wieszaków na ubrania. Podstawową funkcją, o jakiej warto pomyśleć, jest to, aby wieszak stojący miał miejsce na ustawienie parasoli czy dodatkowe ramiona na nakrycia głowy. To dotyczy w szczególności miejsc, gdzie klienci wchodzą prosto z zewnątrz. Równie dobrze można wybrać także proste wieszaki oraz osobny kosz czy stojak, w którym mogą odciekać parasole. Często gdy wieszaki są umieszczone w pokojach pracowników, to miejsce na parasole wyzna za się osobno. Natomiast wieszaki wiszące można umieścić w zabudowie – dzięki czemu zyskamy półki lub szafki np. na artykuły papiernicze, firmowe środki czystości albo narzędzia, które przydają się sporadycznie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamkni