Branża obuwnicza, odzieżowa to przede wszystkim ogromna konkurencja. Dlatego pozycjonowanie sklepu z butami czy z ubraniami wymaga dokładnie przemyślanej strategii działania i dążenia do jasno określonych, realistycznych celów. Zobacz, o czym nie można zapomnieć pozycjonując sklepy odzieżowe, obuwnicze? Na co zwrócić uwagę?
Dobór fraz kluczowych
Jak pozycjonować sklep z obuwiem podpowiada agencja SEO Bizzit S.A., jednym z niezwykle istotnych działań jest odpowiednie używanie fraz kluczowych. Prawidłowo dobrane słowa, płynnie wplecione w treść, mogą skutecznie wpłynąć na wysoką pozycję twojej strony w wyszukiwarce Google. A jakie frazy kluczowe sprawdzą się przy pozycjonowaniu sklepu z ubraniami, obuwiem?
Przede wszystkim frazy z długim ogonem, czyli tzw. long-tail. Składają się one z kilku wyrazów, są też bardziej opisowe i precyzyjne, dzięki czemu użytkownicy poszukujący konkretnego produktu, prędzej trafią na twoją stronę internetową. A jak wygląda long-tail w praktyce? To nic innego jak połączenie frazy ogólnej (np. sukienka) z jej opisem, np. modelem, kolorem czy przeznaczeniem. Tak więc dobrymi frazami dla sklepu odzieżowego, sprzedającego głównie sukienki, będą „sukienki na wesele”, „sukienki letnie” czy „czerwona sukienka”. Z kolei w internetowym sklepie z obuwiem sprawdzą się frazy kluczowe określające ich typ, markę czy rozmiar.
Warto również pamiętać, że w przypadku sprzedaży obuwia czy ubrań istotna jest sezonowość, dlatego należy dopasować reklamę do pory roku. Po wakacjach internauci częściej będą wyszukiwać frazy takie jak „kozaki za kolano” czy „obuwie zimowe” niż „sandały”.
Optymalizacja strony
Nie bez znaczenia pozostaje również właściwa optymalizacja strony internetowej, na którą składa się m.in.:
- optymalizacja title oraz meta description,
- optymalizacja tekstów na stronie, w tym opisów kategorii czy produktów,
- dobór odpowiedniej wagi oraz rozmiaru grafiki na stronie,
- prędkość ładowania się stron.
Zwróć również uwagę na to, aby strona twojego sklepu była przejrzysta i intuicyjna. Użytkownik, który nie będzie potrafił odnaleźć na niej podstawowych opcji, nie zakupi u ciebie produktów. Istotne są zatem filtry nawigacji sklepu, ale również jej responsywność.
Inne działania marketingowe
Dobór i odpowiednie umiejscowienie fraz kluczowych czy podstawowa optymalizacja strony to niestety nie wszystko. W przypadku branży obuwniczej czy odzieżowej dobrym pomysłem będzie prowadzenie bloga oraz aktywność w mediach społecznościowych. Blogi dadzą ci możliwość zastosowania kolejnych fraz kluczowych, ale również dodawania artykułów sponsorowanych. Rzetelne i ciekawe informacje na blogach mogą również skutecznie wpłynąć na decyzję zakupową użytkowników. W przypadku branży obuwniczej dobrze sprawdza się również współpraca z liderami opinii, szczególnie sportowcami czy znanymi blogerkami modowymi.