Czy wyjazdy firmowe są sposobem na biznesową promocję?
Wyjazdy firmowe mają długą tradycję, sięgającą jeszcze poprzedniego ustroju. Przed laty pracownicy tego samego przedsiębiorstwa korzystali z przywileju wczasów zakładowych. W latach dziewięćdziesiątych obyczaj ten stracił na znaczeniu, głównie za sprawą zmiany modelu funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Wielu tak zwanych prywaciarzy dopiero zaczynało budować swoje firmy.
Niektórzy nie chcieli wpędzać się w dodatkowe koszty, inni uważali wyjazdy firmowe za coś zbędnego. Obecnie tego rodzaju eventy cieszą się ogromną popularnością. Trudno nawet znaleźć firmę, która przynajmniej sporadycznie nie organizuje wspólnego wyjazdu dla swoich pracowników. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega również ich znaczenie w budowaniu pozytywnych relacji biznesowych z przedstawicielami innych firm.
Wyjazd dla pracowników, ale również partnerów biznesowych
Każdy wyjazd firmowy to okazja do poprawy relacji międzyludzkich, lepszego poznania się, wyznaczenia sobie wspólnych celów. Do niedawna firmy inwestowały głównie w wyjazdowe imprezy dla swoich pracowników. Jednak wielu menadżerów i prezesów zaczyna dostrzegać w nich szansę na nawiązanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz zacieśnienie więzi z tymi obecnymi.
Skutecznie działającą firmę tworzą zgrani pracownicy. Żadne przedsiębiorstwo nie działa jednak w próżni. Jego pozycja oraz rozwój zależą od relacji z innymi firmami, jak również klientami. Nie trzeba było zatem wiele czasu, aby przedsiębiorcy dostrzegli w wyjazdach firmowych możliwość nawiązania i umocnienia kontaktów biznesowych. Przy okazji przyjemnego spędzania czasu można bowiem załatwić niejeden interes. Poza tym relacje zbudowane w ten sposób mają szansę okazać się naprawdę trwałymi. W przyszłości mogą również przynieść wiele korzyści.
Zalety promocji poprzez eventy
Wyjazdy firmowe to dobra okazja do nawiązania kontaktów biznesowych. Można zaprosić na nie potencjalnych partnerów, często przy takiej okazji spotykają się również przedstawiciele już współpracujących firm. Wspólnie spędzony czas pozwala lepiej siebie poznać, przedstawić sobie cele, opowiedzieć o wartościach. W ten sposób buduje się zaufanie, które jest fundamentem nie tylko życia prywatnego, ale tworzy również biznes. Bez zaufanych partnerów nie uda się natomiast osiągnąć sukcesu.
Zwłaszcza w świecie, w którym firmy stawiają na specjalizację działalności i nie są samowystarczalne. Podczas firmowego wyjazdu ma się również możliwość zaprezentowania swoich mocnych stron, pokazania atutów, przedstawienia kluczowych pracowników. Jednocześnie organizator może obserwować i oceniać, czy opłaca mu się w ogóle zacieśniać relacje biznesowe. Tradycyjne imprezy firmowe wpisują się w integrację członków zespołu w ramach jednego przedsiębiorstwa.
W nowej odsłonie pozwalają rozbudowywać sieć kontaktów biznesowych, a za jej pośrednictwem umacniać swoją pozycję w branży. Takie znajomości stają się również podstawą strategii wchodzenia na nowe rynki. Warto zauważyć, że zaproszenie partnerów biznesowych na wspólny wyjazd pokazuje im, że są ważni, a firma docenia wzajemną współpracę.
Organizacja wyjazdu firmowego
Organizację wyjazdu najlepiej powierzyć doświadczonej firmie, takiej jak Pazola, która dostosuje program oraz cel wycieczki do indywidualnych celów swojego klienta. Praktyka w tej branży jest ważna. Pozwala organizatorowi uniknąć błędów, a zleceniodawców chroni przed stratą pieniędzy. Poza tym wyjazdy firmowe zorganizowane przez profesjonalistów mają większą szansę się udać.
Warto sprawdzić między innymi to, czy organizator dysponuje odpowiednią dokumentacją. Składają się na nią głównie licencje oraz ubezpieczenia. Przed podjęciem decyzji, dobrze jest również zapoznać się z ofertą, dowiedzieć się, jakie imprezy już udało się danej firmie zorganizować.
Do wybory są na ogół wyjazdy krajowe lub zagraniczne, te oparte na ekstremalnych przeżyciach lub spokojnej, biesiadnej atmosferze. Wiele zależy od budżetu zlecającego oraz tego, jakie wrażenie chce zrobić na zaproszonych przez siebie gościach.