Ruch to jedna z ważniejszych czynności, jakie człowiek wykonuje każdego dnia. W wielu przypadkach naturalny styl życia połączony z odpowiednią aktywnością fizyczną stanowi naprawdę dobre połączenie, pozwalające nam cieszyć się długim i zdrowym życiem. W niektórych przypadkach z powodu różnych chorób oraz z innych przyczyn ruch zostaje w znaczący sposób ograniczony, przestajemy dobrze się odżywiać, odczuwamy bóle i inne nieprzyjemne dolegliwości.

W takim wypadku z czasem w naszym organizmie zaczyna brakować właściwych składników i innych związków odżywczych, co prowadzi do poważnych zmian w naszych kościach. Na ogół wielu ze wspomnianych zmian nie widać na pierwszy rzut oka, ale z czasem stają się one coraz bardziej widoczne.

Jeśli z jakiegoś powodu odczuwamy coraz gorsze łamanie w kościach, to może to świadczyć o tym, że w naszym organizmie rozwija się osteoporoza. Jest to nic innego jak przewlekła choroba, której dzisiejsza medycyna nie jest w stanie w żaden sposób wyleczyć.

Lekarze są bezsilni

Nawet pomimo tak dużego rozwoju medycznego lekarze, nie są w stanie poradzić sobie z tym powszechnym problemem, który atakuje coraz młodsze osoby, a wcześniej osteoporoza była przecież kojarzona ze starszymi osobami.

W momencie, gdy lekarze poznają stan zdrowia osoby chorej, wszystko staje się o wiele łatwiejsze. W ten sposób istnieje szansa na częściowe załagodzenie najpoważniejszych dolegliwości. Niestety w przypadku tak poważnej choroby całkowita eliminacja jest niemożliwa, dlatego lepiej skupić się na czynnościach profilaktycznych, ponieważ tylko w taki sposób jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problemem.

Co jest najważniejsze w profilaktyce?

Przede wszystkim profilaktyka opiera się w tym przypadku na zdrowej diecie. Jeśli osoba chorująca będzie konsekwentna to z pewnością z czasem uda się uzyskać ciekawe rezultaty. W diecie chodzi głównie o zadbanie o to, aby w organizmie znajdowała się odpowiednia ilość wapnia.

Dieta przede wszystkim przekłada się na wzmocnienie kości, zwłaszcza jeśli mają one minimalne braki wapnia. Jeśli chcemy jeszcze bardziej zwiększyć wytrzymałość kości, to dobrym rozwiązaniem jest dodatkowe spożycie soku, który przyczyni się do uzupełnienia śladowych ilości wapnia w organizmie. Woda źródlana lub mineralna również jest idealnym sposobem na uzupełnienie tego brakującego składnika, będącego jednocześnie elementem budulcowym kości.

Jak jeszcze wzmocnić kości

Kości stanowią najważniejszy element, ponieważ większa wytrzymałość na uszkodzenia sprawia, że podczas upadku doznajemy jedynie kilku siniaków i ran, ale nasze kości są nienaruszone. W ten sposób możemy się poruszać bez problemów, co jest bardzo ważne dla każdego człowieka. Zawsze warto stosować dodatkowe wzmocnienie kości, a w tym na pewno pomoże nam witamina C. Jest to jedna z najważniejszych witamin, która umożliwia nam między innymi łatwiejszą przyswajalność wapnia, co daje nam o wiele większą barierę ochronną przed skutkami osteoporozy. Inną ważną witaminą w ochronie zdrowia naszych kości, jest witamina D.

W przypadku tej witaminy możemy ją uzyskiwać podczas działania promieni słonecznych, jak i sztucznie poprzez suplementy diety. Lepiej zdecydować się na naturalne rozwiązanie, ponieważ słońce daje nam o wiele więcej witaminy D niż najlepszy suplement diety. Jak więc widzimy świeży ruch na powietrzu, potrafi nas ochronić przed poważnymi chorobami, które mogą przyczynić się do poważnych problemów umożliwiających normalny ruch. Pamiętajmy, że z osteoporozą nie ma żartów, dlatego powinniśmy już dzisiaj zadbać o nasze kości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ